Ανελκυστήρας που κινείται οριζοντίως και καθέτως

Ανελκυστήρας που κινείται οριζοντίως και καθέτως

Ανελκυστήρας που κινείται οριζοντίως και καθέτως

Μπορεί να ακούγεται σαν μία φανταστική εφεύρεση, αλλά είναι γεγονός. Έχει εφευρεθεί ο ανελκυστήρας που κινείται οριζοντίως και καθέτως, όσο εύκολα κινείται και κάθετα. Το σύστημα αυτό, ονομάζεται Multi.

Οι ανελκυστήρες, συνήθως, ρυμουλκούν την καμπίνα πάνω και κάτω σε ένα φρεάτιο, κάθετα, στο ίδιο σημείο. Όμως, μια νέα καινοτόμα τεχνολογία, προσφέρει τη δυνατότητα να μετακινούνται και πλαγίως, ή και διαγώνια!

Ο ανελκυστήρας αυτός, δεν χρησιμοποιεί καθόλου τα παραδοσιακά συστήματα ανάρτησης με τη χρήση συρματοσχοίνων , όπου ο ανελκυστήρας περιορίζεται στην κάθετη κίνηση.

Λειτουργία ανελκυστήρα που κινείται οριζοντίως και καθέτως

Το νέο σύστημα Multi, επιτρέπει σε πολλά ασανσέρ να κινούνται μέσα στο ίδιο φρεάτιο. Αυτό το επιτυγχάνει, χρησιμοποιώντας την τεχνολογία μαγνητικής αιώρησης (maglev),  για τη μετακίνηση της καμπίνας του ανελκυστήρα. Είναι ένα ασανσέρ, που αντί για καλώδια, χρησιμοποιεί γραμμικούς κινητήρες πάνω σε ράγες. Έτσι όταν η καμπίνα σταματήσει σε έναν όροφο, οι ράγες μπορούν να περιστραφούν, ώστε να κινηθεί δεξιά ή αριστερά. Αυτό, μπορεί να επιτρέψει σε πολλές καμπίνες να χρησιμοποιούν το σύστημα ταυτόχρονα, χωρίς η μία να εμποδίζει την άλλη. Δηλαδή, όταν ο ανελκυστήρας φτάσει στην κορυφή του φρεατίου, κινείται οριζόντια και στη συνέχεια κατεβαίνει από ένα δεύτερο φρεάτιο. Αυτό, απελευθερώνει το πρώτο φρεάτιο για το επόμενο ασανσέρ και η διαδικασία επαναλαμβάνεται αδιάκοπα.
Παράλληλα, ένα λογισμικό θα μπορεί να σχεδιάζει τις διαδρομές κάθε καμπίνας, ώστε να μειώνεται ο χρόνος αναμονής.

Το καινοτόμο σύστημα Multi,  υπόσχεται να αλλάξει τους ουρανοξύστες του μέλλοντος. Επίσης ο ανελκυστήρας που κινείται οριζοντίως και καθέτωςνα δώσει λύσεις σε πολύ ψηλά κτίρια που μέχρι πρότινος, για να ανεβείτε στους τελευταίους ορόφους, έπρεπε να πάρετε πάνω από ένα ασανσέρ. Το Multi, μπορεί με αυτόν τον τρόπο να εξοικονομήσει χώρο μέσα σε τέτοια κτίρια, αλλά και να συνδέσει δύο ή περισσότερους ουρανοξύστες μεταξύ τους. Κάτι τέτοιο θα μπορούσε να φέρει ριζικές αλλαγές στον τρόπο που σχεδιάζονται τα κτίρια, επιτρέποντας στους αρχιτέκτονες να τα σχεδιάζουν σε διάφορα σχήματα και στυλ.

Μειονεκτήματα του  ανελκυστήρα που κινείται οριζοντίως και καθέτως

Τα μειονεκτήματα που παρουσιάζει το σύστημα Multi, είναι η ταχύτητά. Η ταχύτητά του περιορίζεται στα 5 μέτρα ανά δευτερόλεπτο ή 18 χιλιόμετρα την ώρα. Σε σύγκριση με τον ταχύτερο ανελκυστήρας του κόσμου, ο οποίος λειτουργεί στον ουρανοξύστη Taipei 101 της Ταϊβάν και φτάνει τα 16,8 μέτρα το δευτερόλεπτο ή 60,5 χιλιόμετρα την ώρα ο ανελκυστήρας που κινείται οριζοντίως και καθέτως είναι αρκετά πιο αργός. Παρόλα αυτά, οι χρήστες δεν θα περιμένουν πολλή ώρα διότι η χρήση κοινών φρεατίων επιτρέπει την άφιξη μιας καμπίνας κάθε 15 με 30 δευτερόλεπτα. Επίσης, μειονέκτημα αποτελεί το κόστος του, καθώς μπορεί να φτάσει ακόμη και 5 φορές αυτό των συμβατικών συστημάτων ανέλκυσης. Και γι’αυτό δεν αναμένεται να υιοθετηθεί από πολλά κτίρια στο προσεχές μέλλον.

Το μόνο σίγουρο είναι πως το καινοτόμο σύστημα ανελκυστήρων, Multi, φαίνεται να έχει δημιουργήσει νέα δίκτυα μεταφορών, για την υποστήριξη των πόλεων του μέλλοντος.

Με την περιήγηση σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε την χρήση cookies